Projekt AVZV
Mikromatika
Bezplatný mikrolearningový projekt prípravy na Monitor 9 z matematiky, otvorený pre každého.
Testovanie Monitor 9 je pre deviatakov prvá vážnejšia skúška, ktorá môže mať vplyv na ich ďalší rast. Úspešní riešitelia Monitoru 9 sa môžu dostať na vytúženú strednú školu bez prijímacích testov alebo im prijatie môže byť značne uľahčené. A jedna z najlepších vecí v živote je študovať a pracovať v oblasti, ktorá vás baví a napĺňa.
Práve preto sme pripravili mikrolearningový projekt z matematiky pre žiakov deviateho ročníka.
Naša bohatá skúsenosť s prípravou na toto testovanie nám umožnila vytvoriť moderný a efektívny spôsob učenia, ktorý je zábavný a interaktívny.
Chceme, aby bola príprava na testovanie dostupná pre všetkých žiakov, bez ohľadu na ich finančné možnosti, časové obmedzenia alebo iné prekážky. Náš učebný plán je personalizovaný pre konkrétne potreby každého žiaka, čím zabezpečujeme, že každý dostane presne to, čo potrebuje na úspešné zvládnutie testovania.
Veríme, že každý žiak si zaslúži rovnakú šancu uspieť, a preto je náš program navrhnutý tak, aby bol prístupný a efektívny pre každého.
Začíname za:
- 00Dní
- 00Hodín
- 00Minút
Priebeh projektu Mikromatika
1. Registrácia: 21.7.2024 - 30.9.2024
Pre veľký záujem registrácia posunutá do 6.10.2024.
Projekt Mikromatika je zadarmo, no je potrebné sa do projektu zaregistrovať.
2. Úvodné testovanie: 16.9.2024 - 6.10.2024
Úvodné testovanie prebehne vo forme online testu. Test obsahuje úlohy a príklady z učiva do 8. ročníka ZŠ a je špeciálne navrhnutý aby odhalil silné a slabé stránky žiaka pri riešení matematických úloh. Zameriava sa nielen na otestovanie vedomostí z matematiky, ale aj na odhalenie typov úloh, ktoré žiakovi robia problémy. Na základe výsledkov nastavíme každému žiakovi individuálny plán, ktorý zahŕňa všetky potrebné témy ale väčší dôraz kladie na problémové oblasti. Test žiakovi zaberie 90 minút, čo je rovnaký čas ako pri testovaní Monitor 9.
3. Mikroučenie: 7.10.2024 - termín Monitoru 9 2025
Žiačky a žiaci budú dostávať mailom 6 dní v týždni (pondelok - sobota) krátke učebné materiály, kvízy, videá, úlohy a logické hádanky, ktoré im nezaberú viac ako 5 - 10 minút.
4. Pravidelné testovanie: prvý víkend v každom mesiaci
Na začiatku každého mesiaca prebehne online pretestovanie. Rovnako ako pri úvodnom testovaní to bude online test, ktorý ale bude o niečo kratší ako ten úvodný. Cieľom je zhodnotiť pokrok pri riešení úloh ako aj znovu upgradovať učebný plán pre každého žiaka.
5. Hodnotenie obdobia: jeden deň po pravidelnom testovaní
Po každom pretestovaní dostanete na mail hodnotenie pokroku a výsledkov žiaka. Hodnotenie obsahuje žiakovu aktivitu pri učení, jeho výsledky ako aj porovnanie aké sú žiakove výsledky v porovnaní s ostatnými žiakmi v projekte.
6. Celý proces sa každý mesiac opakuje
Proces mikroučenia, pretestovania a zaslania hodnotenia sa bude každý mesiac opakovať až do testovania Monitor 9. V učebnom pláne bude každá žiačka a žiak posúvať vlastným tempom a v správny čas budú pribúdať aj témy z deviateho ročníka.
7. Monitor 9: termín zatiaľ nebol stanovený
Až nastane veľký deň. Veríme, že pokrok pri riešení matematických úloh za posledné mesiace umožní zvládnuť test úspešne, v pohode a bez stresu. A my budeme držať každému palce.
8.Vyhodnotenie projektu: po zverejnení výsledkov Monitor 9 2025
Po testovaní nás bude zaujímať váš názor a skúsenosti s naším projektom aby sme tak ako sme hodnotili žiakov, mohli zhodnotiť aj náš projekt.
Sledujte nás
Ciele projektu
1. Rovnaké príležitosti pre všetkých:
Naším cieľom je umožniť každému žiakovi prístup k plnohodnotnej príprave na Monitor 9, bez ohľadu na jeho sociálne alebo ekonomické postavenie.
2. Zapojenie komunity:
Podporiť zapojenie detí prostredníctvom komunitných centier a detských domovov, aby aj deti z týchto zariadení mali možnosť prístupu k kvalitnému vzdelávaniu a príprave na Monitor 9.
3. Individuálny prístup a efektívne vzdelávanie:
Využitím moderných technológií poskytujeme personalizovaný prístup, ktorý umožňuje efektívnejšie učenie prispôsobené individuálnym potrebám každého žiaka.
4. Prepojenie matematiky s realitou a zábavou:
Chceme žiakom ukázať, že matematika môže byť zábavná, interaktívna a nenáročná, a zároveň ju prepojiť s reálnym životom, aby ju lepšie pochopili a ocenili.
5. Komplexný rozvoj zručností:
Naše skúsenosti ukazujú, že samotné vedomosti z matematiky nestačia. Preto sa zameriavame aj na rozvoj čítania s porozumením, logického myslenia, motivácie a ďalších dôležitých oblastí.
6. Podpora kritického myslenia:
Rozvoj schopnosti kritického myslenia a analytických zručností, ktoré sú dôležité pre riešenie komplexných problémov v rôznych oblastiach života.
7. Podpora nadšenia pre matematiku:
Veríme, že nový prístup môže niektorých žiakov nadchnúť pre matematiku natoľko, že sa rozhodnú venovať jej štúdiu aj v budúcnosti, čo môže prispieť k ich osobnému a profesionálnemu rozvoju.
8. Využitie populárnych kanálov:
Integrácia vzdelávacieho obsahu na platformách, ktoré žiaci bežne navštevujú, ako sú Instagram, TikTok, YouTube a ďalšie, čím sa zvýši ich záujem a motivácia k učeniu prostredníctvom moderných a atraktívnych formátov.
9. Zvýšenie sebadôvery žiakov:
Poskytnúť žiakom skúsenosti a nástroje, ktoré im pomôžu zvýšiť ich sebadôveru v matematike, čo môže pozitívne ovplyvniť ich celkový prístup k vzdelávaniu.
10. Zlepšovanie a efektivita budúcich projektov:
Projekt Mikromatika nám poskytne cenné informácie a spätnú väzbu, ktoré využijeme na zlepšenie a zefektívnenie podobných projektov v budúcnosti.
11. Udržateľnosť a dlhodobý prínos:
Vytvorenie udržateľného vzdelávacieho modelu, ktorý môže byť replikovaný a adaptovaný v ďalších školách a vzdelávacích inštitúciách, čím sa zabezpečí dlhodobý prínos pre širšiu komunitu.
Často kladené otázky
Mikrolearning je učenie v malých dávkach. Namiesto povedzme učenia hodiny za týždeň je to učenie a riešenie problémov na niekoľko minút denne. Krátke učenie je pre deti príťažlivejšie pretože im zaberie len niekoľko minút a môžu ho absolvovať kdekoľvek a kedykoľvek počas dňa majú čas.
Áno. Projekt Mikromatika je úplne zadarmo a nestojí ani cent. Jediné o čo vás požiadame po jeho skončení je vyplnenie krátkeho dotazníka o vašich postrehoch a skúsenostiach s našim projektom a o vaše výsledné percento z matematiky na Monitore 9. Vyplnenie dotazníka ako aj oznámenie percenta úspešnosti je samozrejme dobrovoľné.
Pre registráciu potrebujeme:
- mailovú adresu na zasielanie výučbových materiálov – to môže byť adresa žiaka alebo rodiča podľa toho komu chcete aby sme materiály zasielali. Zadať môžete až 2 adresy ak by ste napríklad chceli aby materiály chodili aj žiakovi aj vám.
- rodičovskú mailovú adresu – na túto adresu budeme zasielať raz za mesiac hodnotenie ako učenie vášho žiaka napreduje, koľko úloh absolvoval / a s akou úspešnosťou, čo sú silné a čo slabé stránky ako aj porovnanie s ostatnými žiakmi v projekte. Rovnako vám budeme zasielať s nepravidelnou frekvenciou aj užitočné informácie ohľadom Monitoru 9 resp. stredných škôl.
- meno alebo prezývku žiaka – túto informáciu potrebujeme len na účely oslovenia pri zasielaní úloh.
- kraj, v ktorom bývate – radi by sme robili porovnanie nie len za celé Slovensko ale aj po jednotlivých krajoch.
- či sa jedná o žiaka 9. ročníka ZŠ, žiaka osemročného gymnázia alebo inej strednej osemročnej školy
Mailové adresy, ktoré zadáte pri registrácii budeme používať len na účel tohto projektu. To znamená na zasielanie materiálov, úloh, kvízov, atď. spojených s prípravou na Monitor 9 a rodičovskú adresu budeme používať na zasielanie prehľadov o úspešnosti a pokroku pri riešení zadaných úloh. Na žiadnu vami zadanú adresu NEBUME posielať žiadne ponuky, reklamy ani nič iné čo s prípravou na Monitor 9 a našim projektom nesúvisí. Rovnako budeme vaše adresy chrániť a nebudeme ich zdieľať so žiadnym partnerom. Po ukončení projektu budú všetky mailové adresy vymazané.